Bisnesnaapuri esittäytyy
Ravintola- ja hotellialan kalusteita ja tarvikkeita myyvä Scanzon / Resta24 pitää showroomiaan bisneskylässä
Pitkän linjan ravintolabisneksen “kehäraakki” – kuten hän itse itseään kutsuu – Tasse Laukkarinen perusti Scanzon Group Finlandin vuonna 2015. Paremmin brändinimestään, Resta24, tunnettu B2B-yritys myy kalusteita ja tarvikkeita lähinnä ravintoloille ja hotelleille. Sivustolla resta24.fi on nähtävillä lähes kaikki heidän tuotteensa, ja sieltä löytyykin kattava valikoima kaikkea, mitä ravintolan salissa, baarissa, terassilla, keittiössä, catering- ja take away -palveluissa sekä hotelleissa tarvitaan. Laukkarisen haluna oli perustaa yritys, joka tekee laadukkaiden ravintola- ja hotellitarvikkeiden hankkimisesta suoraviivaisempaa ja vaivattomampaa – asiakasystävälliseen hintaan.
Kysyttäessä, mistä firman nimi tulee, Laukkarinen paljastaa lyöneensä päänsä yhteen ranskalaisen pinot noirin kanssa. “Resta viittaa tietysti Suomessa ravintolatoimintaan. Scanzon taas viittaa scandinaviaan. Kun itse firman nimi on Scanzon Group Finland Oy, niin kyllähän se kuulostaa herraskaiselta!”, hän myhäilee.
Laukkarinen luottaa toiminnassaan laajaan verkostoon kotimaisia yhteistyökumppaneita niin markkinoinnissa, kirjanpidossa, logistiikassa kuin muissakin toiminnoissaan. Scanzonin leivissä on hänen lisäkseen kaksi työntekijää. Muiden asiantuntijatoimijoiden käyttäminen tuo notkeutta ja tietynlaista helppoutta työhön, kun osan toiminnoista voi jättää toisten asiaansa perehtyneiden yhteistyökumppaneiden hoitoon, ja itse voi keskittyä hoitamaan hyvin omaa osaamisalaansa.
Showroom, joustavuutta ja tarvittavat palvelut – heille toimivalla paikalla!
Opuksessa Scanzonilla on 120 neliötä, joka on pääasiassa showroom-tilaa. “Ilman showroomia tätä työtähän voisi tehdä mistä päin maailmaa tahansa. Opuksen muuntautuvat tilat tekevät kuitenkin meille mahdolliseksi pitää showroomiamme tässä, juuri meille hyvin sopivalla paikalla. Muutenkin tässä on oikeastaan kaikki, mitä juuri nyt tarvitaan. Minun tulee käytettyä esimerkiksi kuntosalia ja kokoustiloja aktiivisesti”, Laukkarinen kertoo. Kiitosta Opuksessa saa muuntojoustavuus, loistava sijainti ja parkkipaikkojen runsas määrä: “Tänne on helppo asiakkaiden tulla, ja on suorastaan harvinaista, että näin lähellä keskustaa he saavat myös autonsa vaivatta parkkiin!”.
Laukkariselle itselleen Opuksen sijainti ja olemassaolo on tärkeää. “Kun on fyysinen työpaikka erillään kodista ja minne siirtyy aamuisin, luo se struktuuria päivään. Se helpottaa myös rajanvetoa töiden ja vapaa-ajan välillä, ja edesauttaa sitä, että tee liikaa töitä… sillä siihenkin olen joskus saattanut sortua”, hän hymyilee.
Laukkarinen arvostaa myös paikan siisteyttä ja hyvin toimivaa, auttavaista ja ystävällistä aulapalvelua. “Esimerkiksi Opuksen tarjoama vieraiden vastaanotto tai vaikkapa postin lähetys ja vastaanotto ovat näitä firmamme ulkoistettuja töitä, jotka mahdollistavat ja jouduttavat meidän toimintaamme. Se toimii täällä erinomaisesti”, kehaisee hän lopuksi.